Första intrycket

Något jag har tänkt på är det här med första intrycket. Hur viktigt det faktiskt är för folk och hur mycket fokus man lägger vid det. Sen att man fortsätter tro att såhär är denna personen. Jag är ingen värsting på första intryck kan jag säga. Jag är en väldigt blyg tjej så jag sitter kanske inte alltid med i de heta diskussionerna och jag svarar hellre på frågor än att ställer dem. Nu är det ju inte så att jag är sjukligt blyg men ni förstår principen. 
Så de intrycket folk får av mig första gången är ofta att jag är asocial och tillbakadragen. Vilket är långt ifrån sanningen. Men man måste bara komma lite närmre innan jag kan visa det.
 
Men så många gånger som jag har dömt människor bara för hur de gått klädda eller hur de har betett sig första gången man sågs. Det blir deras identitet, En tjej som kanske har haft en riktigt dålig dag vid första mötet kan sen bli identifierad som den ständigt arga tjejen. Jag tycker det är synd. Fast jag vet att jag många gånger gör det själv helt oavsiktligt. Döm inte en bok efter omslaget säger man ju men ändå känns det som man gör det nästintill varje dag.
 
Så jag tycker att alla som känner igen sig i detta, som vet att man även om man inte tänker på det dömmer folk. Jag tycker att vi ska ta oss i kragen och ge folk en chans :) Låta dem visa själva vilka de är! Det tar lite längre tid men det kan vara värt det i slutändan.
 
Inte för att bilden har någonting med teckten att göra men jag hittade en gammal bild som jag tyckte var lite rolig så var nästan tvungen att lägga upp den. Jag ser ju ut som att jag försöker vara en liten docka.
 

Kommentarer
Carro

Bra att du bloggar igen! Varit tråkigt ju :o
Tycker du får ta o skicka våra fina bilder vi tog snart! :o

Svar: Haha ja jag fick ju fixa det den enda dagen då det fanns lite tid och ork så då kunde man likaväl satsa :D
JA men ta med ett usb så fixar vi det när du kommer på besök nästa gång :)
Emma Olofsson Nilsson

       http://carronen.myshowroom.se



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: