Hundar och trötthet

Jag nu var det längesedan jag skrev här. Har saknat det riktigt mycket faktiskt. Det har verkligen kliat i fingrarna många gånger. Men tid eller ork har inte funnits för det. Först och främst så blev det många sömnlösa nätter eftersom Zelda blev sjuk. Hon väkte mig på nätterna flera gånger och kissade ner sig inomhus. Vi tog ut henne en gång i timmen men ändå lyckades hon kissa inne flera gånger den dagen. Hon var trött och slö och vägrade äta. Kände inte igen min annars så energiska hund som aldrig någonsin tackar nej till mat.
 
Så vi tog henne till vetrinären för att se vad som var fel. Där slog hon om och blev den jobbigaste hunden någonsin. hon skulle hälsa på alla djur men även skälla på dem på samma gång. Typ som hon ville säga: Titta matte ser du alla hundarna! Jo tack tänkte jag.. inte lätt att missa så som du låter. Sen när vi gick in till själva undersökningsrummet med vetrinären så gick allt jätte bra. Hon låg fint och gjorde inte ett ljud. Tills vetrinären rörde sig för snabbt när hon inte var beredd. Hon började skälla som en galning varje gång hon såg denna tjejen efter det. Stackars henne för hon trodde ju tillslut att det var henne hunden hatade. Jag tror att det var att hon mådde inte bra så hon bra stressad och då gillar hon inte att bli skrämd. 
 
Efter alla tester var gjorda så visade det sig att det var inget fel på henne. Inget de kunde hitta. Men frisk var hon ju verkligen inte. Så vad var fel. Samma kväll blev hon mirakulöst frisk igen. Jag fattar ingenting men jag tackar ändå över att hon mår bra.
 
Efter allt detta har min energi legat på noll. Jag har knappt orkat lägga ner energin för att släpa mig till jobbet och sen släpa mig hem. Men den börjar återkomma nu. Sakta men säkert.

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: