Svåra att slå

Det är jobbigt det här med att ha djur. För har man haft en hund tidigare till exempel så kan det bli så att man jämför dem hela tiden. På samma sätt som om man blivit kär i någon och det förhållandet inte fungerade. då kan man ju där gå och jämföra varenda kille man träffar med den man haft tidigare.
 
Men jag har haft den erfarenheten att ha två hundar med extrem personlighet. Så speciella från andra hundar jag träffat. De har haft små busupptåg båda två. Först har vi Meesy som var kanske världens underbaraste hund. Så mycket kärlek som jag har haft till den hunden är svårt att beskriva. Jag har ju till och med hennes namn tatuerat på min rygg. Hon hade sina egna dumma ideér för sig hela tiden och hade nog inte alla hästar i stallet. Men det var charmigt och det passade henne.
 
 
Sen har vi Baloo. Den hunden vann mitt hjärta på en sekund. Det var ju egentligen inte vår hund utan pappas. Så i början fick jag träffa honom när jag träffade pappa bara. Men från att man såg den lille valpen med tassar större en resten av kroppen så är det svårt att inte älska honom. Världens absolut sötaste valp var han.
När han var lite äldre så blev det bestämt att han skulle bo hos oss en längre period. Efter det var det kört. Jag var så fast vid den här hunden att det fanns ingen återvändo. Jag började kalla honom för min hund. För för mig var han det. Han var en så unik hund med så stark vilja. Han kunde stirra bort en person från soffan för att han ville ha platsen själv. Om jag satt där och hela soffan var ledig så skulle han sitta just där jag var. Så han satte sig precis brevid och började sakta trycka hela kroppen mot än så man tillslut skulle flytta på sig. När man körde samma taktik mot honom så blev kan inte lika nöjd.
 
 
När han var tre år så togs han ifrån oss. Han blev sjuk och ingen vetrinär kunde svara på vad felet var. Trotts att Meesy inte finns länge heller så kan jag tycka att Baloos bortgång är jobbigare. Men det är för att han var så ung. Han hann knappt leva. Meesy var en gammal dam så där kunde veta att hon hade levt ett bra liv.
 
Nej fy det är jobbigt och nu när jag har min lilla älskade Zelda så har jag lätt att jämföra henne med dessa ovanstående hundar. Jag älskar henne lika mycket men det är ingen lätt match för henne. Det är super hundar hon tävlar mot. Men hon är ju faktiskt min första egna hund och det är guld värt! Jag skulle aldrig någonsin byta henne mot någonting annat vare sig hur mycket jag jämför henne.
 
 
 

Kommentarer
Carro

Åh jag saknar Meesy :o Kommer kännas jätte konstigt att komma hem till er i Torslanda och inte mötas av henne :o

Svar: Jag saknar henne med :( jag tycker det är konstigt att komma hem med. Hon fanns ju där i 12 år.
Emma Olofsson Nilsson

       http://carronen.myshowroom.se



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: