Frukost på sängen

I hela mitt liv så har jag verkligen älskat min födelsedag. Det var den dagen alla bara brydde sig om mig. Haha låter ego men det var viktigt att ha en sån dag när man var yngre och alla barn skulle bråka om mammas uppmärksamhet.
Det som gör att jag älskar det ännu mer är att det är exakt samma procedur varje år med. Familjen kommer in med en bricka med en macka till alla, ett glas med mjölk var, ens favorit kaka och såklart ett ljus. Sen istället för att sjunga så säger mamma: Grattis på födelsedagen. På det där sättet som mamma bara kan. Jag älskade att vakna till den frasen.

Nu när Mattias fyller år så ville jag ta lite av mitt sätt att fira in i hans liv. Så jag smög upp klockan halv 6 och tog fram en bricka. Satte på ett ljus (hade inga vanliga så det fick bli ett blockljus), la upp hans favorit kakor och bullar. Sen blandade jag saft eftersom han tycker vi är konstiga som dricker mjölk när vi fyller år. Sen gick jag ut och väckte honom precis så som mamma väckt oss. Det var inte samma sak men det var vår sak :) En tradition jag gärna för vidare.

Så vill avsluta inlägget med att säga grattis till både Mattias och min underbara lillebror som idag fyller 16 år.


Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: