Ångrar jag mig?

En fråga som många ställer när de träffar mig nu för tiden är om jag ångrar mig över att jag klippte av mig mitt hår. Jag kan säga att svaret på den frågan är väldigt delad. Ja på ett sätt så ångrar jag mig något extremt för jag har alltid velat ha långt hår. Sådär vackert hår som man ser så många andra tjejer ha. Jag ville kunna göra massa olika frissyrer och locka det om jag ville.
 
Men mitt hår blev aldrig på det sättet. Jag var aldrig nöjd med det. För även om jag sparade och sparade så gick det inte över en viss längd. Det gick en bit förbi axlarna och sen blev det bara slitet istället. Så mitt hår kunde se fint ut i rötterna och ligga slätt och fint där men sen blev det frissigt och trassligt ju längre ner man kom. Jag kunde inte gå en dag utan att se till att håret borstades ordentligt för då trasslade allt ihop mig och jag hade riktiga problem med det.
Det kändes som jag försökte allt. Jag gjorde inpackningar, jag bytte schampo jag klippte mig regelbundet. Jag testade till och med olja i håret. Men inget gav det resultatet jag var ute efter. Det var svårthanterligt och gick nästan alltid med det uppstatt eller gömt under en mössa.
 
Sen finns det en del av mig som verkligen är störtnöjd över att ha klippt bort allt. När jag fixar håret och har på mig smink så tycker jag att det är riktigt snyggt. Jag har bara svårt med det de dagarna man inte orkar fixa sig och man ordagrant känner sig som en liten pojke, Det kändes som den där naturliga skönheten man kan ha bara försvann och att man nu måste kämpa tio gånger mer för att se fin ut.
Men det är luftigt och skönt. Håret är aldrig i vägen på något sätt och man kan nästintill bara gå upp ur sängen utan att göra någonting med det. Bara de att slippa ha håret i hela ansiktet bara för de blåser ute är helt underbart!
 
Så ja jag trivs i mitt hår men om man skulle fråga mig om jag tänkte behålla de kort så är svaret på den frågan nej. Jag gillar det men jag gillar mer att ha långt hår så jag ska låta detta växa ut. Ska se till att toppa sisådär var tredje månad för att se till att det inte är slitet. Så detta var nog bara bra för mitt hår och jag tror att det kommer öka kvaliten på det asevärt när de väl blir längre igen.
 
 
Här har vi då långhåriga Emma!
 
Och här har vi den korthåriga versionen!
 
 
Va tycker du att jag ser bäst ut i?

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: