Feb. 19, 2013

Känns som jag aldrig har tid att blogga längre. Jag jobbar ju vad som känns som hela tiden. När jag väl kommer hem ska man på den korta stunden innan man lägger sig hinna med allt sånt här som kallas vardagssysslor. Slutar ju klockan 8 nu för tiden så blir ju inte alltid man är så pigg och fräsch då. Vi har sagt att vi ska gå upp tidigare på morgonen så man hinner med mer innan jobbet. Men lättare sagt än gjort för varje morgon får jag släpa upp Mattias ur sängen i sista sekund. Han lovar mig att han ska komma upp klockan 8 då alarmet ringer men istället stänger han bara av det och ligger kvar. Man kan skaka till honom och säga att nu måste vi upp och då får man alltid samma svar: Okej eller jag ska. Tidigast 11 får jag upp honom och då börjar vi ändå kl 13.

Så det är jobbigt att ta sig upp själv och finna motivation till att göra något annat än att ligga kvar och snooza. Sängen ser ju 10 gånger mer bekväm ut när man är trött. Sen lyckas jag inte så bra med att komma i säng i tid så det påverkar ju såklart när man orkar ta sig upp.

Men idag ska jag lägga mig absolut senast kl 24. Annars kommer jag inte orka hela veckan!


Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: