Jan. 06, 2013

Jag ligger här helt utslagen på sängen. Inte sådär livet är så jobbigt trött (ja det finns en trötthet som känns så, för mig i alla fall) utan mer att jag jag känner att jag verkligen har hållt igång idag. Så då känns tystnaden och lugnet efter ännu mer underbart. Sen känslan av att veta att jag inte har något planerat imorgon är ännu bättre. Kommer ligga kvar extra länge i sängen och bara njuta!

Idag har vi varit på Disney on ice med Mattias släkt. De har haft detta som tradition hela hans liv och i år fick jag äran att få följa med. Det var jätte trevligt och man kände sig lite som ett barn igen. Har bara gått på det en gång tidigare och det var när jag och Carro fick för oss att måla teckningar till en tävling på Frölunda torg. Jag minns så väl Carros teckning på lilla sjöjungfrun och kommentaren efter hon fått veta att hon hade vunnit. Hon sa: de måste ha trott att det var någon yngre som målade denna. Vi var ju lite äldre än genomsnittet som tävlat.

Sen efter vi hade varit där så fick vi ut och åt. Åt tills det inte fanns ens en millimeters ledigt utrymme kvar i magen. Mattias tryckte ju faktiskt i mig en efterrätt också. Efter vi var klara på restaurangen så åkte vi till mamma och hämtade hunden. Där fick jag träffa underbara Ellie med. Den ungen utvecklas så snabbt! Hon pratar för fullt fast att orden kanske inte alltid är de rätta dock. Hon kallar mig för mamma och så får jag rätta till och säga Emma och då nickar hon instämmande. Det är som hon tänker: men det var ju det jag sa. Helt underbart att hon kallar sig själv för Ninni med. Men kunde inte bli något annat än glad av att få träffa henne.

På vägen hem stannade vi vid en affär och köpte massa godis som vi har tryckt i oss och nu hamnade man här. Där var väll hela min dag i en relativt kort text. Men det har varit en grym dag och det gör jag gärna om!


Kommentarer
Carro

Hahaha just de ja :D Mina fina lilla sjöjungfru :D

       http://carronen.myshowroom.se



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: