Liseberg

Igår var en riktigt bra dag för mig. Jag var gladare än vad jag varit på ett bra tag. Eftersom Mattias har börjat jobba i Stockholm så ses vi allt mer sällan. Så natten till igår så kom han hem. Det var helt underbart! Något av de sakerna jag saknat mest är att ligga nära honom och känna hans lukt. Jag förstår inte hur en människa ens kan lukta så gott!
 
När vi vaknade på morgonen hade min syster smsat och frågade om vi ville följa med till Liseberg. Det var sista dagen innan de stängde och eftersom jag inte varit där på ca 2 år så var det inget att fundera på utan det var en självklarhet att ta sig dit. 
När vi kom in i parken så blev vi helt chockade till en början då vi knappt kände igen oss. De hade byggt om en hel del och hela barnavdelningen var helt ny. Tack och lov så kände man igen resten så tappade inte bort mig i vilket fall!
 
Eftersom det var så längesedan vi var där senast så bestämde vi oss för att "go all in". Vi köpte oss varsitt åkpass och nästintill sprang mellan attraktionerna för att hinna så mycket som möjligt. Jag åkte t.ex. Atmosfear för första gången. Något jag inte alls var lycklig för. Jag fick nämligen sitta ensam. Jag var så arg på Mattias för att han inte varit snabb nog så vi fick sitta på separata platser. Jag är rätt så höjdrädd egentligen så undrade varför jag gjorde något sådant mot mig själv. Men det gick bra och var inte så himla arg när jag väl var nere på marken igen.
 
Men jag är riktigt nöjd med dagen och ser fram imot nästa år då även den nya attraktionen Helix är färdigbyggd! Kommer bli grymt!
 






Kommentarer
Carro

Atmosfear läskig :o jag blev arg på Viktor även om vi satt bredvid varandra. Så arg va jag :(

Svar: Haha den lär ju inte vara alls lika läskig andra gången ;)
Emma Olofsson Nilsson




* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: