Hej igen

Hej bloggen. Det var längesedan jag skrev nu. Tappade intresset ett tag. Kändes som att jag inte hade något intressant att skriva om. Vilket kanske fortfarande till viss del är sant. Men kanske behöver man inte ha det intressantaste livet för att kunna ha intressanta tankar och åsikter. 
Sen när jag väl började fundera på att börja skriva igen så blev hela mitt liv helt kaotiskt.
Jag fick mer och mer problem med Zelda och hennes osäkerhet växte trotts att vi tränade henne allt vi kunde. Vi har hos olika tränare och gjorde olika tester för att försöka hitta en lösning. Till slut kom vi fram till ett gemensamt beslut att vi tyvärr inte kunde göra mer för våran älskling. Vi lät henne somna in. Det var det jobbigaste beslutet jag har tagit i hela mitt liv. Hon var verkligen mitt allt och jag ville ge henne all lycka i världen.. Men det gick inte. 

Ett ganska kort tag efter så skaffade vi en ny hund. Inte alls för att ersätta Zelda (för det skulle inte ens vara möjligt) men mer för att jag visste att jag inte skulle kunna sluta sörja i den tystnad och tomhet som vår lägenhet erbjöd. Första tiden var jobbig. Jag älskade min lilla valp men jag kom på mig emellanåt att jag önskade att det skulle vara Zelda istället. Med tiden försvann de känslorna. Jag önskade inte att ersätta henne längre utan hela tiden tänkte jag att detta skulle Zelda ha älskat! För hon var riktigt duktig med valpar! 

Nu när det har gått ett tag så gör det inte lika ont längre. Jag minns henne med ett leende på läpparna, glad för den tiden jag fick med henne istället för att vara arg för den tiden jag förlorade. Så mitt liv börjar gå från kaotiskt till ganska normalt igen. Aldrig har det känts mer underbart att bara vara vanlig!

Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: